Retrospektiva
Lordan Zafranović, 55 godina umjetničkog stvaralaštva
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Svečanom projekcijom filmova Ljudi (u prolazu) i Nedjelja 2, u Društvu hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) u četvrtak je otvorena Retrospektiva filmova Lordana Zafranovića kojom DHFR obilježava 55 godina umjetničkog stvaralaštva svog člana i velikog hrvatskog autora koji je život posvetio istraživanjima u svijetu filmske umjetnosti te posjeduje impozantan opus od preko 80 filmova, priopćilo je Društvo.
Zafranović se zahvalio se na posebnoj prilici prikazivanja njegovih starijih filmova i izrazio zadovoljstvo što će s njegovim filmovima započeti ciklusi koji će se u budućnosti odvijati u prostorijama DHFR-a.
"Iako kultni hrvatski redatelj, s filmskim opusom od preko dvadeset amaterskih filmova, četrdesetak kratkih i desetak cjelovečernjih igranih filmova, Lordan Zafranović, kao jedan od glavnih protagonista jugoslavenskog Crnog vala i kao jedna od prominentnijih figura takozvane praške škole, nikad nije dovoljno valoriziran unutar okvira hrvatske kinematografije. I poslije 55 godina profesionalnog umjetničkog staža, od kojih je barem dvadeset redateljski apstinirao u (hrvatskoj) kinematografiji, Zafranovića prate kontroverze naslijeđene iz jugoslavenskog razdoblja, uglavnom vezane uz njegove cjelovečernje igrane filmove, poput nagrađivane “revolucionarne trilogije” koju krajem 1970-ih započinje Okupacija u 26 slika (1978.), nastavlja Pad Italije (1981.), a zaključuju Večernja zvona (1986.)",navodi DHFR.
"Prilike za revalorizaciju, doduše, i nije bilo mnogo jer je preduvjet za nju dostupnost filmova i njihovo češće prikazivanje generacijama koje su neopterećene prošlošću. Zato i danas nad Zafranovićevom umjetničkom personom, kao i nad njegovim cjelokupnim opusom lebde brojna pitanja i nerazriješeni prijepori. Upravo iz ovih razloga, kao podstrek nekim novim generacijama, DHFR prikazuje njegovu Retrospektivu, u cilju prepuštanja njegovih djela nekim novim očištima, kako bi se njegov cjelokupni opus stabilizirao kao nezaobilazna sastavnica hrvatske kinematografije", priopćio je DHFR.
Sljedeća tri dana, od petka do nedjelje, projekcije će se u DHFR održavati svaki dan s početkom u 19 sati. U petak su na programu filmovi Poslijepodne (Puška) i Okupacija u 26 slika, u subotu Ave Marija (Moje prvo pijanstvo) i Pad Italije, a u nedjelju Krv i pepeo Jasenovca i Večernja zvona.