Mostar
Izložba koja pravi putokaz u percipiciranju spomeničke kulture
Tekst članka se nastavlja ispod banera
U Centru za kulturu Mostar, u sklopu manifestacije ''Mostarsko ljeto'', otvorena je izložba fotografija "Arhitektura i spomenici naspram politike i geografije'', autorice Majde Turkić.
Majda Turkić je studirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču. Dobitnica je brojnih nagrada, između ostalih i one Ministarstva kulture Austrije. Radi i kao kustos, konceptualni umjetnički fotograf i likovni kritičar.
Autorica je posebno zahvalila Muzeju Hercegovine i ostalim organizatorima ''Mostarskog ljeta'' jer su oni, kako je kazala, pokretač da se ova ideja nastavi razvijati.
''Ovdje postavljam pitanja odnosa prema institucijama kulture i spomenicima koji danas imaju sasvim drugačiju poziciju, u odnosu na vrijeme kad su izgrađeni. Pokušavam potaknuti na razmišljanje kakav odnos politike imaju prema tim objektima. A sve više smo svjedoci da prave vrijednosti bivaju potisnute, a na površinu ispliva nešto što, najblaže rečeno, ima veoma upitnu vrijednost. Potpuno krive stvari i ''vrijednosti'' postavljene su u prvi plan. Mlade generacije danas u većini, nažalost, vrednuju estradiziranu ''umjetnost'', a ovom izložbom pokušavam utjecati i na to'', kaže autorica izložbe Majda Turkić.
Koncept serijske fotografije odražava stil betonske umjetnosti koji pokazuje jedinstvenu apstraktnu strukturu izvedenu iz primarnih, kontinuirano čistih i rigoroznih oblika.
Arhitektonski objekti služe za predstavljanje strogog matematičkog izlaganja geometrijske figure koristeći apstraktnu konfrontaciju svjetla i nadopunjavanja sjena scene snažnog kontrasta.
Direktor Muzeja Hercegovine Asim Krhan rekao je da osim umjetničke vrijednosti fotografija obuhvaćenih izložbom, sama izložba otvara i mnoga pitanja.
''Muzej kao baštinska institucija posebno je zainteresiran za spomeničku kulturu koja je djelom involvirana u njegovu muzejsku djelatnost, te društvene pojave koje je donijela tranzicija. Vjerujem da je autoričina poruka ovom izložbom pravi putokaz u percipiciranju spomeničke kulture'', rekao je Krhan.