potreban kadar
Kinematografija je jedina grana umjetnosti koja može steći novac
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Kinematografija je jedina grana umjetnosti koja ima mogućnost za sticanje novca od koje može živjeti veliki broj ljudi - kazao je u razgovoru za Fenu prodekan za nastavu na Fakultetu dramske umjetnosti u Beogradu Andrija Dimitrijević.
Objasnio je da kinematografija nije samo proizvodnja, distribucija i prikazivanje filmova već podrazumijeva obrazovanje kadra, ulaganje u infrastrukturu, tehnička dostignuća za razvoj filma i izdavaštvo.
''U kinematografiji su tehničke osobe isto toliko važne kao i sami umjetnici. Gotovo da ne postoji nijedna profesija u svijetu koja uključuje toliko različitih stručnjaka'', ocijenio je.
Smatra da sve zemlje regije imaju slične kinematografije, ali da se razlikuju u pojedinim segmentima.
Dimitrijević je podsjetio da je prije 30 godina najbolji časopis o kinematografiji bio izdavan u Sarajevu, a to je "Sineast".
''Iz njega smo svi učili. Trčao sam da ga kupim i nisam izlazio iz kuće dok ga nisam nekoliko puta pročitao. To je bio izuzetno visoki nivo i tada je u oblasti izdavaštva Sarajevo bilo u nivou SAD-a'', objasnio je Dimitrijević.
Govoreći o obroju kvalitetnih filmova u regiji, nije htio izdvojiti nikoga, ali je kazao da su Hrvatska, BiH, Srbija i Makedonija malo bolji od Crne Gore.
Istaknuo je da u kinematografiji s jedne strane postoji želja da se zaradi uloženi novac da bi se uložio u neki drugi proizvod. Iz tog razloga, kinematografija podilazi određenim sadržajima zbog povećanja broja gledalaca.
''To se automatski suprotstavlja želji da taj film bude više autorski ili umjetnički, jer takvi filmovi nisu za širu populaciju i nisu izvor zarade'', kazao je Dimitrijević.
Također smatra da je u regionu došlo do inflacije filmskih festivala u posljednjih 15 godina koji slabe karakter filma, ali ipak približavaju filmove publici koja ga može pogledati odmah.
Dimitrijević je naglasio da nijedna od zemalja regioje nije uvela filmsko, televizijsko i dramsko obrazovanje u osnovne i srednje škole, kao što je slučaj s likovnom i muzičkom umjetnošću.
Govoreći o problemu izdavaštva, kazao je da se prvenstveno mora odgojiti i obrazovati publika i autorski kadar, a kao najbolju u regiji izdvojio je Hrvatsku.
''Slovenija i Srbija sporadično stižu Hrvatsku, ali ne tako kvalitetno. U Hrvatskoj su autori i istraživači vrlo ozbiljni, kao i i samo uredništvo'', zaključio je Dimitrijević u razgovoru za Fenu.