VaClaF
Koncert "Sei solo" vrijedan svjetskih dvorana
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Koncert naziva "Sei solo" ili 'biti sam' obilježio je 21. rujan u vareškoj općini. Župa Vijaka ugostila je u Župnoj crkvi priznate umjetnike iz cijele Europe, koji su, počev od 18 sati, izveli šest solističkih djela. Šest pojedinačnih interpretacija predstavljeno je kao šest potpuno različitih dijelova jednog mozaika, čija nam konačna slika odaje izvrsnu ujednačenost i sklad glazbenog događaja.
Nakon pozdravnog govora domaćina Župne crkve i predsjednika Udruge prijatelja glazbe "Emil Milo Cipra", za govornicom našla se i umjetnička direktorica VaClaF-a, violinistica Andrea Nikolić. Njen govor bio je podsticajan i ohrabrujući za sve prisutne. Ova izuzetna umjetnica poručila nam je da su njeni planovi još veća koncertna aktivnost u sklopu VaClaF-asljedećih godina i najavila ovogodišnje izvođače.
Poslije govora uslijedila je prva izvedba, i to same umjetničke direktorice Andree Nikolić. Nikolićeva je vješto odsvirala Ciaconnu iz Druge partite za violinu solo Johana Sebastiana Bacha, pokazavši prisutnima da je s pravom jedna od vodećih umjetnica u inostranstvu, a podrijetlom sa ovih prostora.Prefinjenost interpretacije otkrila je pregršt emocija i uvela slušatelje u emocionalnu transcendenciju kojoj je umnogome doprinio sam ambijent Župne crkve.Iskustvo koje je stekla dijeleći scenu sa velikim svjetskim umjetnicima i neizmjerni talent koji posjeduje, prenijela je prisutnima kroz dinamiku velikog raspona i spontanu, prirodnu liniju razvoja glazbenog izražaja, priopćili su organizatori.
Po završetku izvedbe i iskrenog pljeska publike, na scenu je izašla ruska violistica Anna Firsanova, koja je zasvirala Capriccio "Hommage a Paganini" Henria Vieuxtempsa. Prodiranje u najdublju srž djela kroz iznivelirane detalje i nevjerojatno prelijevanje glazbenog sadržaja otkrilo je sjajnu kreativnost i homogenost u muziciranju. Ujednačenost tona i dinamička maštovitost u Firsanovinoj interpretaciji otkrili su čitav ocean nijansi violističkoj tona.
Violinčelistica Belma Alić odsvirala je Treću suitu za violončelo solo Benjamina Brittena, koju je kompozitor posvetio Mstislavu Rostropoviču. Prva doktorica ovog instrumenta u Bosni i Hercegovini uobličila je interpretaciju znalački, podsjećajući nas na važnost ovog kompozitora i na izvrsnost njegovih djela. Ispitivanje novih tehnika i odsjaj interpretatorske vještine zasijali su u predivnom ambijentu, čime je Alićeva potvrdila svoj identitet jedne od najnadarenih izvođačica i umjetnica ovih prostora, a slobodno se može reći i šire.
Sonatu in G za violinu solo izraelskog kompozitora Paula Ben-Haima izvela je violinistica Susanne Schaeffer, čime je program dobio točku glazbenog presjeka. Ljupko muziciranje Schaefferove slušateljima je otkrilo nove i zanimljive trenutke orijentalnih prizvuka, potkrijepljenih snažnim osjećajem za fraziranje i kreiranje dinamičkih suptilnosti. Njen ton odiše gipkošću i posebnom toplinom, koji se slijevaju u specifičnu interpretativnu jedinstvenost, a što je publika nagradila gromoglasnim pljeskom.
Let kroz vrijeme svim prisutnima priuštio je akordeonist Borut Zagoranski, koji je izveo djelo Petria Makkonena "The Flight Beyond the Time". Kombinacija različitih i izuzetno smjelih interpretatorskih trenutaka prenijela je topli, kvalitetni ton, na koji su slušatelji odreagirali uistinu pozitivno. Zvučnost koja se prolomila Župnom crkvom provela nas je kroz različite vremenske sfere, a ipak stvarajući utisak bezvremenosti, koju je Zagoranski konačno zaokružio svojom nadasve sjajnom izvedbom.
Šesti solo koji su prisutni imali priliku čuti bio je zaista poslastica. Mladi i svestrani violončelist Bas Jongen interpretirao je kompoziciju Giovannia Sollime, naziva "Alone". Iako je na sceni nastupio sam, ostavio je dojam prisustva nekoliko izvođača, koji savršeno skladno muziciraju. Njegov glazbeni izričaj bio je efektan, moćan, ali istovremeno protkan iliričnim tonom. Jongenova karizma na sceni i ostvarene tehničko-stilske nijanse uspješno su ispunile, pa i nadmašile očekivanja publike, koja je po završetku njegovog nastupa oduševljeno pozdravljala ovog izuzetnog violončelistu.
Za sam kraj koncerta, šest solista zajedno je izvelo "Ave Mariu" Astora Piazzolle, za kvintet i harmoniku. Ujednačenost i lakoća izvođenja potvrdili su da, iako su izuzetni solo izvođači, itekako umiju muzicirati u komornom ansamblu. Njihova izvedba vrijedna je najvećih svjetskih dvorana, čemu je svjedočila i publika u Župnoj crkvi u Vijaci, priopćili su organizatori.
Podsjećamo vas da će se večeras, 22.09. ponovo u Varešu (Stara crkva, 19h) održati koncert Bečka škola, a završni - tradicionalni (osmi) Miholjski - koncert pod naslovom Tražeći sreću (u ljubavi) 24.09. u 19h počet će u Župnoj crkvi sv. Mihovila.
Posebnost ovogodišnjeg festivala je koncert u petak, 23.09., kada će se u dvorani Male škole predstaviti festivalska tema i praizvesti pet novih djela mladih bosanskohercegovačkih kompozitora koji djeluju na relaciji BiH - Austrija, a napisana su za Vareš Classic Festival.
Festival organizira Udruga prijatelja glazbe Emil Milo Cipra Vareš, uz potporu brojnih varešana, entuzijasta i potpomagatelja, ali i novih prijatelja i sponzora te Federalnog ministarstva kulture i športa i Austrijske ambasade Sarajevo - koja je i ove godine najznačajniji partner.