Vareš

Miholjskim koncertom završio VaClaF

Kultura / Kazalište | 27. 09. 2017. u 15:52 S.S.

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Završni koncert 5. Vareš Classic Festivala, tradicionalni 'Miholjski' koncert u punoj Župnoj crkvi sv. Mihovila publici je ponudio najbolje od oba naizgled suprotna svijeta klasične glazbe – baroka i suvremene glazbe; ono što je ta dva udaljena glazbena razdoblja ujedinilo bila je virtuoznost i nadahnuta izvedba svih gostujućih umjetnika.

Mnogobrojna publika je uživo ili preko radija Bobovca tako svjedočila, kroz odlične izvedbe baroknih klasika, ali i suvremenih te novih djela domaćih mladih skladatelja, da je, kako je umjetnička direktorica festivala Andrea Nikolić i sama rekla, umjetnost istinski živa. Odgovor publike su naravno, kao i na ostatku ovogodišnjeg VaClaF-a, bile stajaće ovacije.

Koncert su tradicionalno započeli fra Mirko Majdandžić, Petar Jelić i Andrea Nikolić s uvodnim riječima i zahvalama, a nakon čega je uslijedio bogat glazbeni program. Program su otvorili Andrea Nikolić na violini, Željko Sertić na engleskom rogu te Miron Konjević na klaviru s izvedbom ambijentalne Sarabande iz glazbe za kazališnu predstavu 'Prljave ruke' J.P. Sartrea srpske skladateljice Isidore Žebeljan.

Sopranistica Josipa Bainac, uz pratnju Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu, bila je prva koja je tom ekspresivnošću i očarala u svojoj izvedbi poznate Purcellove pjesme 'O solitude', pokazavši izuzetnu muzikalnost.

Da virtuozitet nije rezerviran samo za baroknu glazbu dokazao je, još jednom uz odlični gudački orkestar MAS, austrijski klarinetist Sylvester Perschler svojom briljantnom izvedbom Piazzollinog djela 'Muerte del Angel', kompozicijom iz ciklusa čiji se dio nalazio na programu prvog koncerta ovogodišnjeg VaClaF-a, a koju je za klarinet aranžirao Bas Jongen.

Posebnost ovog koncerta bile su dvije izvedbe mladih bosanskohercegovačkih skladatelja, 'Ul-la' Davida Mastikose i '5 4' za gudače Dine Rašidbegovića, koje su potvrdile da Bosna i Hercegovina ima itekako mnogo toga za ponuditi svijetu klasične glazbe.

Ostatak baroknog programa činili su svojevrsni 'hitovi' barokne glazbe – dva poznata barokna 'dupla' koncerta, prave glazbene poslastice baroknih velikana Bacha i Vivaldija, u kojima su uživali i izvođači i publika. Tako su središte koncerta činile sestre Ivana i Andrea Nikolić, koje su, u tradicionalnim borovičkim nošnjama, izvele poznati Bachov 'Koncert za violinu i obou u c-molu' te oduševile publiku.

Violončelisti Bas Jongen i Belma Alić izveli su drugi poznati dupli barokni koncert – Vivaldijev 'Koncert za dva violončela u g-molu'. Gotovo poput rock zvijezda, solisti i orkestar su svojom izvanrednom svirkom u potpunosti osvojili publiku.

Koncert je prigodno zatvorio Gudački orkestar MAS, koji je prije toga otpratio sve soliste te impresivno izmjenjivao i interpretirao barokni i suvremeni program, skladbom 'Battalia a 10' baroknog skladatelja Heinricha Ignaza Franza Bibera.

Bila je to savršena završnica ovog trijumfalnog koncerta, koja je sažela sav njegov sadržaj: u skladbi su se ispreplitali polagani i ekspresivni te brzi i virtuozni dijelovi, a orkestar ih je sve izvanredno interpretirao, te zajedničkim muziciranjem zatvorio koncert i ovogodišnji VaClaF, nakon kojeg su uslijedile gromoglasne stajaće ovacije za sve izvođače.

Festivalski koncerti koji su prednjačili velikom finalu bili su jednako uspješni u prenošenju ovogodišnje teme ZaJedno. Tako je ovogodišnji moto ZaJedno u potpunosti ostvaren sa svima uključenima u 5 - Vareš Classic Festival – od mnogobrojne publike do gostujućih i domaćih umjetnika svih uzrasta.

Kopirati
Drag cursor here to close