Mostarsko ljeto
Predstavljena monografija fotografa Antona Zimola
Tekst članka se nastavlja ispod banera
U okviru sadržaja ''Mostarskog ljeta'', a u izdanju JU Muzeja Hercegovine Mostar predstavljena je monografija "Bosna i Hercegovina fotografijom Antona Zimola".
To je selektiran prikaz fotografske građe zbirke Antona Zimola, koja je u posjedu i na brizi ove kulturne institucije u Mostaru već skoro 70 godina. Veoma dragocjene crno-bijele fotografije prvog fotografa u Mostaru predstavljaju zasigurno pionirski rad kada je riječ o ovakvoj vrsti publikacije.
Monografija ima 528 stranica i tiskana je trojezično (bosanski, njemački, engleski)
Publikacija je sačinjena od tri cjeline, odnosno onako kako je i sama Zbirka fotografa Antona Zimola i formirana u depandansu Muzeja: Mostar, Kroz Bosnu i Hercegovinu, Narodne nošnje.
U prvom dijelu monografije fokus je na gradu Mostaru, sa svim njegovim ljepotama, arhitekturom, krajolikom, vjerskim i kulturnim objektima i institucijama, zdravstvenim ustanovama, sportskim klubovima, važnim događajima koje je ispratio fotograf Anton Zimolo u gradu na Neretvi.
Veoma značajan broj pojedinaca iz kulturnog i društvenog života, kao što su književnici, kulturni radnici, nacionalno-prosvjetna udruženja su također prikazani u ovom izdanju.
Drugi dio monografije prikazuje fotografije bosanskohercegovačkih gradova, od juga zemlje (Trebinje, Bileća, Stolac, Čapljina …) preko središnjeg dijela (Jablanica, Konjic, Prozor, Travnik, Sarajevo, Jajce) pa sve do istočnih krajeva (Goražde, Foča, Čajniče…).
Panoramski snimci ovih urbanih cjelina, snimci sa znamenitostima koje ih krase, život sa ulice kao i arhitektura svih tih krajeva, fotograf Anton Zimolo je uspio snimiti svojim fotografskim aparatom.
Posebnu vrijednost ove monografije čini njen treći dio sa fotografijama narodnih nošnja, koje prikazuju poznate i nepoznate osobe u različitim narodnim nošnjama naše zemlje, posebice iz hercegovačkog kraja. Predstavljene su nošnje svih naroda Bosne i Hercegovine, kako na pojedinačnim, tako i skupnim fotografijama. Nošnje seoskih krajeva stoje ravnopravno, ''rame uz rame'' sa nošnjama iz gradskih sredina.
Različite starosne skupine, staleži status i sva ostala raznolikost prikazanih nošnji čini monografiju izuzetnom, jer se većina fotografija prikazuje po prvi puta i u ovolikom opsegu.
Urednik monografije je mr. Ibrahim Dizdar, muzejski savjetnik, a redakcijski kolegij čine: Zlatko Zvonić, povjesničar umjetnosti i viši kustos u Muzeja i Aner Duraković, suradnik na zbirci.
Riječ je veoma dragocjenim fotografijama, njih oko 470, koje su prikazane u ovoj monografiji. Ovo je prvi put da se objavljuje jedna monografija o fotografu Antonu Zimolu iz Mostara, koji je radio i stvarao krajem 19-og i u prvoj polovici 20. stoljeća. Ako se pri tome u obzir uzme količina prikazanih fotografija, onda je jasno o kolikoj vrijednosti bosanskohercegovačke fotografske baštine je riječ.
Monografija sa vrijednim, kvalitetnim, brojnim fotografijama, te njena višejezičnost doprinosi da se bosanskohercegovačke baština i na ovaj način približi drugim civilizacijskim tokovima i kulturama.