Izložba u Kosači
Nešto što morate vidjeti: Retrospektiva Maje Rubinić
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Jedinstvena stvaralačka osobnost Maje Rubinić već dugo je prepoznatljiva medu bosanskohercegovačkim umjetnicima mlađe generacije.
Izložba retrospektivnog karaktera slikarskih i dizajnerskih Majinih ostvarenja, nakon samo šesnaest godina od stjecanja diplome na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu, lako se može učiniti ambicioznom. Međutim, kada je u pitanju njezin slikarski opus, ovakav karakter izložbe se iskazuje kao nužnost, ali ne zbog hiperproduktivnosti i brojnih ciklusa koje stvara, već zbog činjenice da se njezin rukopis formira i jasno može pratiti od ranog djetinjstva.
Napisala je Danijela Udovičić u katalogu izložbe akademske slikarice Maje Rubinić koja je otvorena u petak u Galeriji kraljice Katarine Kosače u Mostaru.
Udovičić piše kako je prvi značajni i sačuvani pečat talenta ove mostarske slikarice nastao krajem osamdesetih godina 20. stoljeća. Riječ je o plakatu za dječju predstavu u mostarskom Pozorištu lutaka koju bi svako proljeće organizirao vrtić Radosno djetinjstvo u koji je išla.
''Važno razdoblje u formiranju stilskog vokabulara Maja Rubinić imala je početkom osnovne škole, kada zbog ratnih zbivanja odlazi iz Mostara na sjeveroistok Hrvatske, u grad Đurđevac. Igrom sudbine, obiteljska poznanstva dovode je do Đurđevčanina Ivana Tomerlina, značajna hrvatskoga slikara naivne umjetnosti, koji je kroz poznanstvo s povjesničarom umjetnosti Grgom Gamulinom surađivao s umjetnicima Hlebinske slikarske škole. Uočivši njezin talent, Tomerlin je odlučio za cijelo vrijeme njezina boravka u Đurđevcu permanentno je podučavati slikarske tehnike i likovnu umjetnost. Stvaralački razvoj koji je imala uz umjetnika 'naivca' oslobodio je njezino percipiranje stvarnosti i ohrabrio je za individualno, gotovo izmaštano prikazivanje oblika, proporcija i prostora'', navela je, između ostalog, Udovičić.
Navela je kako slikaričin umjetnički razvoj nije postavljen u formalnom školskom okviru koji teži naučiti pravilima i obrascima, ''već je rođen i razvijen u kontekstu slobodne forme, sadržajno i detaljima bogatih prikaza, bajkovitog okruženja, odbacivanju perspektive, njegovanju izvornog, autonomnog i surovo iskonskog, zbog čega cjelokupno slikarstvo Maje Rubinić u idejnom smislu izvire iz koncepta naivne umjetnosti''.
Istaknula je kako su likovna ostvarenja Maje Rubinić u suštini ''dosjetke u komentari na život i društvo koji zavodljivo privlače gledateljevu pozornost, ostavljajući mu prostora da svaku njezinu impresiju i stanje samostalno doživi i proživi''.