Iza svega stoji novac
Mostar: Islamskoj zajednici onemogućeno upravljanje sultan Selimovim mesdžidom
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Medžlis Islamske zajednice (IZ) Mostar danas je na konferenciji za medije obavijestio domaću javnost o slučaju grubog oblika nasrtanja na vakufsku imovinu od strane Salih ef. Čolakovića, bivšeg direktora Islamskog kulturnog centra.
Istaknuto je da se radi o bespravnom korištenju prostora sultan Selimovog mesdžida na Starom mostu. Naime, ovaj prostor Islamski kulturni centar koristio je po osnovi ranije sklopljenog ugovora sa Medžlisom IZ-e Mostar.
Na konferenciji su govorili predsjednik Izvršnog odbora Medžlisa IZ-e Mostar Ramiz Jelovac, pomoćnik predsjednika Džafer Alić i glavni imam Medžlisa IZ-e Mostar mr. Dino ef. Maksumić.
Gašenje Islamskog kulturnog centra
Nakon dugogodišnjeg nerazumijevanja i nepodnošenja izvještaja o radu i o financijskom poslovanju Centra, osnivač Medžlis IZ-e Mostar je u trećem pokušaju kod Županijskog suda u Mostaru 20.12.2017. godine konačno ugasio Islamski kulturni centar.
Usprkos toj činjenici Salih ef. Čolaković je u svibnju ove godine kod Općinskog suda Mostar izvršio registraciju privatnog gospodarskog društva sa ograničenom odgovornosti 'Cezar Stari grad' i tom prilikom pod punom i materijalnom odgovornosti naveo da objekt sultan Selimovog mesdžida ispunjava sve urbanističko građevinske uvjete za obavljanje djelatnosti bez priloženog validnog i valjanog ugovora o korištenju i bez da se prethodno konsultirao sa stvarnim posjednikom tog objekta Medžlisom Islamske zajednice Mostar, navodi se u priopćenju.
''Na ovaj način samovoljno tretiranje vakufa i vakufske imovine je jedan od najgrubljih načina zloupotrebe i kršenja osnovnih postulata i načela normativnih akata Islamske zajednice i šerijatskog prava, jedan od najvećih presedana u povijesti bosanskohercegovačkih vakufa“, rečeno je na konferenciji za medije.
U informaciji koju je u ime Izvršnog odbora pročitao glavni imam Medžlisa IZ-e Mostar mr. Dino ef. Maksumić oštro je kritiziran rad pojedinaca u gradskoj administraciji poput pojedinaca u Odjelu za gospodarstvo, komunalne i inspekcijske poslove, Službi za gospodarstvo, Tržnoj inspekciji, što, kako je kazao, otvara sumnju da se zaključi kako se radi o pristajanju na smišljeni plan u kojem su na isti način sudjelovali i neodgovorni pojedinci iz MUP-a Hercegovačko - neretvanske županije, iz sudstva i županijskog tužiteljstva s ciljem stvaranja ambijenta da slučaj sultan Selimovog mesdžida postane model novog razdora i sukobljavanja muslimana (vjernika) u Mostaru.
Ef. Maksumić podsjetio je i na islamske propise o korištenju i upravljanju vakufa te podsjetio na Fetvu Vijeća za Fetve Rijaseta IZ-e u BiH od 17. svibnja 2012. godine u kojoj je naloženo Medžlisu IZ-e Mostar kao stvarnom vlasniku objekta da sultan Selimov mesdžid vrati njegovoj izvornoj namjeni i da ponovno bude mesdžid za obavljanje uobičajenih islamskih aktivnosti definiranim normativnim aktima Islamske zajednice.
Konferencija za medije, kako je naglasio predsjednik IO Medžlisa IZ-e Mostar Ramiz Jelovac organizirana je i zbog eklatantnih primjera kršenja zakonskih normi od strane državnih organa koji su dužni zakone provoditi jednako za svakog.
Manipulacija sa svime i svačim
''Tri godine je trajalo gašenje ustanove Islamskog kulturnog centra, gdje po zakonu osnivač određuje kad će osnovati ustanovu i kad će je ugasiti. Ovdje je bilo manipulacije sa svim i svačim'', rekao je Jelovac, podsjetivši da Medžlisu IZ-e Mostar nije vraćena roba koja se nalazila u Centru u trenutku gašenja ustanove što je jedna od zakonskih obaveza.
Istaknuo je da je Medžlis IZ-e Mostar na osnovu sudske presude o gašenju Centra angažirao zaštitarsku agenciju, te da ih je policija istog trenutka odstranila.
''Ovdje vidimo da je postojala izravna veza sa MUP-om i tamo ćemo podnijeti kaznene prijave. U Odjelu za gospodarstvo Grada Mostara je prihvaćena izjava Saliha Čolakovića da taj prostor ispunjava uvjete za rad, jer zakon o trgovini traži samo izjavu, ali je organ, nakon mjesec dana, dužan da to provjeri. Također ćemo i protiv njih podnijeti kaznenu prijavu“, dodao je Jelovac.
Napomenuo je kako je unutar Islamske zajednice nepojmljivo da se vjerski autoritet koji poznaje šerijat i šerijatske propise na takav način odnosi prema vakufskoj imovini. ''Sve ono što stoji iza ovoga je novac'', zaključio je Jelovac.