Prepoznata kreativnost
Industrija igrica ima veliki potencijal u BiH
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Prva konferencija za razvoj igara u Bosni i Hercegovini održana je danas u Sarajevu pod nazivom "Swedish Gaming Days" u organizaciji Veleposlanstva Švedske u BiH i sarajevskog HUB-a 387.
Cilj događaja bio je unapređenje i pokretanje bh. ''GameDev'' zajednice.
Jednodnevni događaj otvorio je Sten Selander, jedan od prvih ljudi švedske gaming industrije s više od 37 godina iskustva u medijima, umjetnosti i dizajnu.
Na pozornici su mu se pridružiti Ann-Sofie Sydow, voditeljica jednog od najprominentnijih edukacijskih programa za gaming pod nazivom "The Game Assembly" i Armin Listo, producent iz Overkill/Starbreeze studija, poznat po svojim franšizama poput "Payday 2", "Syndicate", "Chronicle of Riddick", te Anton Albiin iz Dataspelbranschen.
U događaj je uvrštena i aktivnost koja je bila posvećena umrežavanju, gdje su se bh. 3d animacijske i programerske kompanije imale priliku predstaviti i upoznati sa švedskim izdavačima.
''To predstavlja jedan od najbitnijih koraka BiH 3d/animacijske i industrije igara, te će u budućnosti osigurati našim tvrtkama izlaz na svjetska tržišta'', smatra marketing menadžer HUB387 Kenan Salihbegović.
Interaktivna industrija i industrija igara zabilježila je značajan rast u posljednjih nekoliko godina, pogotovo pojavom ''pametnih'' telefona. Male, kratke i ''zarazne'' igrice dovele su značajan broj ljudi u svijet igara. Ta vrsta zabave odavno više nije samo za djecu, a statistike pokazuju da 39 posto igrača širom svijeta ima 36 i više godina. Industrija igara trenutno je veća od filmske industrije.
Švedska "game" industrija je porasla za 80 posto prošle godine zahvaljujući velikom broju malih samostalnih kompanija. Tim povodom, švedski stručnjaci su danas proveli dan s entuzijastima i profesionalcima iz Bosne i Hercegovine radeći i razgovarajući o mogućnostima koje otvara razvoj igara.
''U BiH imamo jako veliki potencijal za ovu vrstu industrije. Kada ljudi razmišljaju o pravljenju igrica, oni razmišljaju o programiranju, dok je realnost zapravo malo drugačija. Za jedan proizvod potrebno je sačiniti tim koji, osim programera, čini jednak, ako ne i veći broj umjetnika, animatora, 3d modelara i inženjera zvuka. Mislim da je ovaj događaj prvenstveno namijenjen tim ljudima, jer Bosna i Hercegovina ima izvrstan kreativni potencijal koji se može mjeriti s najboljim u svijetu'', istakao je Salihbegović.