Potvrdili znanstvenici

Gameri su skloniji ekstremnijim stavovima i ponašanju

Osobe koje se identificiraju kao gameri, skloniji su rasističkim, seksističkim i mizoginim stavovima od ostatka populacije, zaključuje istraživanje.
Sci-Tech / Tehnologija | 28. 10. 2022. u 09:55 Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

U svijetu videoigara i esporta, često se mogu čuti optužbe za seksizam i rasizam. Gamerice su veoma često na udaru neprimjerenih komentara, kako drugih gamera, tako i gledatelja na različitim platformama za prijenos uživo.

Sad su znanstvenici proveli istraživanje i dokazali da su gameri zaista - skloniji rasističkim i seksističkim komentarima od ostatka populacije.

Kad je gamerski identitet u središtu onoga što vas čini osobom, to onda odražava i ono što zovemo toksičnom gamerskom kulturom, a radi se o jačem iskazivanju stavova koji se povezuju s rasizmom, seksizmom i mizoginijom, istaknula je u intervjuu za Vice, voditeljica istraživanja Rachel Kowert.

Istraživanje objavljeno u časopisu Frontiers in Communication, temeljeno je na tri studije koje su proveli kako bi istražili stavove i vjerovanja stotina gamera, javlja Zimo.

Imamo individualne identitete i društvene identitete. Ja sam Rachel, žensko i gamerica. Volim The Witcher. To su moji društveni identiteti i različiti su. Fuzija identiteta događa se kad se društveni i individualni identitet spoje zajedno i više se ne mogu razdvojiti. Način na koji dolazi do te fuzije čini osobe podložnijima ekstremnim ponašanjima, istaknula je Kowert.

Proces je usporedila s procesom koji se događa vojnicima ili članovima bande, kojima postaje teško razlikovati osobni identitet od društvenog identiteta.

Kad jednom dođe do tog procesa, ljudi koji su prošli kroz fuziju identiteta postaju podložniji ekstremnim grupnim ponašanjima, dodaje Kowert.

Za mnoge koji se identificiraju kao gameri, nestaje osjećaj pripadnosti drugim grupama, a to bi mogao biti dvosjekli mač. S jedne strane osjećaju pozitivne društvene aspekte pripadanja grupi, ali s druge strane izloženi su velikoj količini govora mržnje i drugim oblicima toksičnosti, koje drugi pojedinci lakše prepoznaju. U tim najgorim scenarijima, gamere se privlači da prihvate ekstremistička vjerovanja koje ih vode putem radikalizacije, napisali su u radu Kowert i kolege.

Kako bi promotrili kako različiti sadržaji utječu na gamerske stavove, istraživanje se fokusiralo na one koji igraju "Call of Duty" i one koji igraju "Minecraft". Očekivano, utvrdili su da oni koji igraju CoD imaju ekstremnije stavove od onih koji grade kockaste svjetove.

To može varirati, ovisno o tome s kakvim se ljudima družite. Ne mislim nužno na sadržaj, već na društvo u kojem se krećete, pojašnjava Kowert.

Ističe kako njeno istraživanje ne znači da su svi gameri puni mržnje i ekstremni stavova, kao ni da su videoigre loše.

Mislim da su videoigre predivno mjesto koje nudi više pozitivnih iskustava nego negativnih. Važno je da razgovaramo s gamerima i pokažemo da ne mora sve biti negativno, dodala je Kowert i istaknula kako bi trebalo dodatno istražiti fenomen negativnosti među gamerima kako bi ga se moglo bolje razumijeti.

Kopirati
Drag cursor here to close