Spotify i Apple Music
Najveća zarada glazbene industrije dolazi od streaminga, a sve su popularnije i gramofonske ploče
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Kada su tijekom prošlog i ovog desetljeća provođena istraživanja o piratstvu koje je glazbenu i filmsku industriju koštalo milijarde dolara, dio stručnjaka naglašavao je kako je korisnicima važno omogućiti pristup sadržaju i predstaviti nove modele dostupnosti sadržaja, kako bi se popravila situacija na tržištu.
Dovoljno je samo pogledati naše tržište na kojem u prošlosti nije bilo usluga poput Deezera, Google Play Musica, Netflixa i drugih te korisnici nisu imali mogućnost legalno putem interneta pristupiti sadržaju ili su morali npr. naručivati CD-e putem interneta iz stranih online trgovina, što je bilo prilično skupo.
Iako nam ni danas dio usluga nije dostupan poput Apple Musica, Spotifya i drugih, korisnici napokon imaju mogućnost plaćati za sadržaj koji žele, što sve veći broj njih i radi.
Ono što je svakako spasilo glazbenu industriju jest streaming i servisi koji korisnicima omogućuju pristup milijunima pjesama uz određenu mjesečnu pretplatu, a u nekim slučajevima pristup glazbi je besplatan, no korisnici moraju slušati reklame, javlja Zimo.
Prema posljednjem izvještaju (koji se odnosi na prvu polovicu godine u SAD-u, no pokazuje kakvi su trendovi) Recording Industry Association od Americe (RIAA), prihodi glazbene industrije od streaming servisa porasli su za 26 posto od početka godine te iznose 4,3 milijarde dolara, što je oko 80 posto ukupne zarade glazbene industrije.
Ta brojka uključuje zaradu od pretplata, ali i prihode dobivene oglašavanjem za korisnike koji u glazbi uživaju besplatno, no uz preslušavanje oglasa, a u izvještaju se naročito spominju Spotify s više od 100 milijuna pretplatnika te Apple Music s 56 milijuna pretplatnika.
Broj osoba koje plaćaju pretplatu u prvih pola godine porastao je za više od 30 posto, dok zarada od takvih servisa za koje se plaća mjesečna pretplata zauzima oko 62 posto od ukupne zarade koja je tijekom prvih pola godine ostvarena na glazbenom tržištu.
Kada je u pitanju prodaja fizičkih medija, i dalje su sve popularnije gramofonske ploče te je zarada od prodaje porasla za skoro 13 posto (224 milijuna) i ako se taj trend nastavi u budućnosti uskoro će se prodajom ploča ostvarivati veća zarada u odnosu na prodaju CD-a čija je zarada porasla za 0,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je iznosila nešto manje od 250 milijuna dolara.