Mališan na iPadu trošio bez granica
Ovaj primjer treba biti upozorenje svim roditeljima
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Slučaj Jessice Johnson iz Wiltona u SAD-u samo je još jedan u nizu primjera, odnosno upozorenja roditeljima koji djeci daju telefone i tablete bez nadzora. Apple i Google roditeljima su omogućili alate s kojima mogu nadzirati i ograničiti korištenje uređaja, a ono što se smatra obaveznim jest korištenje šifre ili biometrije prilikom svih plaćanja sa svojih uređaja. Naravno, pri tome je važno da djeca ne znaju tu šifru.
Oni koji se ne pridržavaju tih pravila mogli bi se, baš kao i Johnson, šokirati kada saznaju da je njihov račun povezan s karticom za kupovanjem putem telefona i tableta djelomično ili potpuno ispražnjen. Kada je Johnson primijetila transakcije na računu koje ona nije napravila, mislila je kako je riječ o nekakvoj pogrešci ili prijevari pa je to prijavila svojoj banci.
No kada su iz banke provjerili transakcije javili su joj kako nema govora o prijevari te da podaci o njenom računu nisu ukradeni i da prilikom transakcija nisu primjećene nikakve sumnjive aktivnosti.
Tek kada je pored transakcija vidjela ikonu Sonica, postalo joj je jasno da je za kupovinu kriv njen 6-godišnjak. On je tijekom ljeta, vjerovali ili ne, na kupovinu u igri “Sonic Forces”, potrošio više od 16 tisuća dolara. Iako su u nekim slučajevima roditelji dobili povrat novca, iz Applea su Jessici poručili da joj više od 16 tisuća dolara neće vratiti, piše Apple Insider. Razlog za to je što im se javila više do 60 dana nakon uplata, a iako ih je ona uvjeravala kako ih nije kontaktirala jer su joj prvotno iz banke rekli da je vjerojatno riječ o prijevari, iz Applea nisu imali sluha za to te su joj poručili da je trebala znati za postavke s kojima bi djetetu onemogućila mogućnost kupovine.
Johnson kaže kako nije znala za takve postavke, jer da je bila upoznata s njima, sigurno bi ih aktivirala i spriječila dijete da joj isprazni bankovni račun. Također, optužila je i izdavače igara za predatorske taktike i za poticanje potrošnje mladih korisnika te se pita tko bi to potrošio 100 dolara na kovčeg virtualnih zlatnih novčića.