Sedam milijardi sati
Uzaludan zakon: mladi Kinezi ne skidaju se s računala
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Nema dokaza da kinesko ograničavanje vremena koje mladi smiju provoditi igrajući računalne igre daje ikakve rezultate, nalaz je studije netom objavljene u časopisu Nature Human Behaviour. To znači da su kineske vlasti uzalud još 2019. donijele zakon koji ograničava na sate igranja jer se očito ne provodi niti se itko pridržava slova zakona.
Sedam milijardi sati
Kako bi procijenili učinkovitost kineskih mjera, istraživačka skupina pod vodstvom kanadskog Sveučilišta u Yorku ispitala je više od sedam milijardi sati aktivnosti igranja u širokom nizu igara. Ovi podaci potječu iz više od dvije milijarde korisničkih računa u Kini, zemlji koja je 2019. nametnula zakonska ograničenja vremena igranja za svoju mladež. Međutim, istraživači nisu pronašli nikakve dokaze o smanjenju intenziteta igranja nakon uvođenja ovih ograničenja.
Industrija videoigara svjedoči porastu popularnosti i sada se procjenjuje da se širom svijeta čak četiri milijarde ljudi većim ili manjim intenzitetom bavi igranjem igara. Dakako, jača i zabrinutost zbog broja sati koje mladi ljudi provode igrajući video igre i potencijalnog utjecaja takvog ponašanja na njihovo zdravlje i dobrobit. Upravo zato kineske su vlasti još 2019. ograničila vrijeme igranja osobama mlađim od 18 godina, prenosi bug.hr.
Stvarni učinak regulacije
Ograničenja u Kini omogućila su istraživačima da prvi put provjere stvarni učinak regulacije na ponašanje na smanjenje vremena koje ljudi provode u igri i ima li ta politika željeni učinak. Kineske vlasti smatrale su mjere učinkovitima, a neka su tamošnja tijela sugerirala da su time riješili probleme koje sa sobom nosi pretjerano igranje igara. Studija je pak pokazala da su se uzalud hvalili. No, barem se sad zna na čemu smo.
"Sad je moguće pažljivo analizirati milijarde sati digitalnih podataka o ponašanju, što može pomoći u boljem razumijevanju o tome kako razviti učinkovite politike ponašanja na internetu. Ova je studija primjer kako možemo upotrijebiti takve podatke da bismo procijenili utječe li neka politika na građane ili tvrtke na način na koji je namijenjena”, komentiraju istraživači.
Zaštita djece
Veliko međunarodno istraživanje objavljeno je u vrijeme sve većih globalnih napora da se regulira tehnologija i njezin utjecaj na društvo. Pravila Europskog parlamenta o kupnji u igricama, Zakon o online sigurnosti u Velikoj Britaniji i pokušaji regulacije društvenih mreža u SAD-u trenutni su primjeri kako vlade diljem svijeta nastoje odgovoriti na digitalne izazove, posebno kad je riječ o zaštiti djece.