Zajednice
Bh. strana kriva za propalo mirenje Islamskih zajednica
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Reisu l ulema Islamske zajednice (IZ) Srbije Sead Nasufović ocijenio je neozbljnim stav Sabora IZ BiH prema kojem ta vjerska zajednica ne priznaje Rijaset IZ Srbije, sa sjedištem u Beogradu i Novom Pazaru, jer su time, kako kaže, onemogućili zamah pomirenja koji je IZ Srbije imala "u svojoj glavi i srcu".
Nasufović je kazao da ga je priopćenje IZ u BiH rastužilo i kao čovjeka, te natjeralo da se zapita - čemu sve to, jer su kako navodi, kao tradicionalna IZ planirali krenuti jednim dobrim, otvorenim putem suradnje sa svim islamskim zajednicama, a na prvom mjestu bi to bila IZ u BiH, javlja Tanjug.
Sabor IZ BiH pozvao je, naime, početkom srpnja nadležne u Srbiji da se ne miješaju, kako su naveli, u poslove Islamske zajednice, te poručili da je IZ u Srbiji na čelu sa muftijom Mevludom Dudićem, kao organski i povijesni dio IZ BIH, jedina legalna i legitimna islamska zajednica na prostoru Srbije.
"Sve druge pokušaje organiziranja islama na tom području smatramo nelegitimnim i štetnim za islam i muslimane u Republici Srbiji, muslimani u Srbiji imaju samo jednog reisa, Huseina Kavazovića, vrhovnog poglavara IZ u BiH, samoproglašavanje pojedinaca ovom titulom predstavlja bezobzirnu zloupotrebu", ističe se u reagiranju Sabora IZ BiH.
Nasufović, međutim, vjeruje da je to priopćenje došlo pod pritiskom Islamske zajednice u Srbiji, koja, prema njegovim riječima, djeluje kao "privatna islamska zajednica".
On kaže da čim Srbija od njih nešto zatraži oni kažu: "Oprostite, naše sjedište je u Sarajevu". A kada im se s nekim zahtjevom obrati reis Husein Kavazović oni, pak kažu: "Oprostite, mi živimo u drugoj državi - Srbiji".
Na taj način, kaže Nasufović, Islamska zajednica u Srbiji na čelu s Dudićem izbjegava svaku odgovornost.
"Zato želim poručiti da je Islamska zajednica Srbije tisuću puta veći prijatelj IZ u BiH od IZuS, koju Sarajevo smatra svojom", kazao je Nasufović, koji u prilog tome dodaje da je odnos IZ Srbije sa Sarajevom iskreniji, "islamski i bratski" i bez ikakvih kalkulacija - političkih ili financijskih.
Nasufović je uvjeren da će, kada dođe do susreta predstavnika dvije islamske zajednice, IZ Srbije i IZ BiH, a uvjeren je da će do tog susreta doći, to biti prvi ozbiljan korak ka ujedinjenju muslimana.
"Ono što Islamska zajednica u Bosni ne zna ili neće da zna je da je IZ Srbije stara 148 godina. Ovo govorim jer naša javnost, primjerice, ne zna da pitanje dvije islamske zajednice u Srbiji jeste pitanje koje se davno razmatralo na najvišim razinaima i u samoj državi", naveo je novoizabrani poglavar IZ Srbije.
Nasufović, naime, tvrdi da je Vlada Srbije 2010. osnovala posebnu stručnu komisiju koja je imala zadatak da ustanovi koja od dvije islamske zajednice, IZS ili IZuS, ima pravo reći da je tradicionalna vjerska zajednica muslimana Srbije, odnosno koja od njih ima pravo da se pozove na povijesni kontinuitet i pravni legitimitet IZ Srbije.
Povjerenstvo je, kaže, radilo danima s tim da je IZ Srbije imala svog predstavnika u njoj, dok je IZuS odbila sudjelovati u njenom radu.
"Danas to meni daje za pravo da kažem da IZuS ušuti i prestane govoriti, kada mi ispred sebe imamo jedno stvarno činjenično stanje. Kada pričamo jezikom argumenata, jezikom dokaza onda tu nastupa tišina. Mi smo s te strane u potpunosti u miru, jer znamo tko smo", poručio je Nasufović, istaknuvši kako Rijaset IZ Srbije ni na koji način ne ugrožava Rijaset IZ BiH.
Nasufović kaže da ne voli da se bilo što i na bilo koji način prelama preko leđa Bošnjaka i zato je, dodao je, spreman na suradnju s IZ u BiH u duhovnom, administrativnom i svakom drugom smislu, koji će doprinijeti boljem životu muslimana u regiji.
"Ali, da mi kao vjerski poglavari ističemo nacionalnost prije vjere to je jedna teška greška suprotna Kuranskom učenju", naveo je Nasufović, koji kaže da jedna trećina muslimana u Srbiji jesu Bošnjaci, ali to Bošanjcima, kako kaže, ne daje za pravo da budu dominantna nacija koja će nametati svoje stavove, običaje, kulturu i tradiciju kroz formu vjere.
Ističe, da Islamska zajednica Srbije funkcionira unutar granica Srbije i da je, kako kaže, pokazala da ima način da uspostavi jedinstvenu islamsku zajednicu kroz postojanje jakih mešihata u Sandžaku, Preševu, Bujanovac i Medveđu i jakog mešihata sa sjedištem u Beogradu.
Govoreći o ujedinjenju s IZ u Srbiji, Nasufović ima rezerve jer kaže da bi se oni, koji predvode tu islamsku zajednicu teško odrekli svih blagodati ovog života koji uživaju, zarad ujedinjenja.
Da takva želja kod njih postoji, Nasufović vjeruje da bi se ona davnih dana i dogodila. Uvjeren je, kaže, da svi dobro znaju da je vjerska zajednica na čijem je čelu jedina kojoj bi i oni trebali pripadaju i unutar koje bi trebalo da djeluju.
"Ovako oni djeluju kao politička baza jedne stranke, a to je nešto što je nedopustivo", rekao je Nasufović i dodao da bi pomirenje zapravo značilo mirenje s desetak petnaest njih na funkcijama, ne računajući imame.
Upitan za položaj muslimana u Srbiji, Nasufović kaže da smatra da je on "generalno jako dobar", iako IZ Srbije, kako je rekao, ima određenih problema koje treba riješiti, a jedan od najvažnijih je upis te vjerske zajednice u registar crkava i vjerskih zajednica.