Galerija Aluminij
U Mostaru otvorena izložba 'Senzibilitet percipiranja'
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Riječ je o Nelisi Baždar, Adini Kero te Iri Skopljak. Riječ je o intrigantnom postavu imena 'Senzibilitet percipiranja, kojega čini pedesetak slika i crteža rađenih u više različitih tehnika.
Akademska grafičarka Nelisa Baždar naglasak stavlja na transparentnost postojanja jednoga ili više bića u društvu, situacijama, životu, promjenama zemljopisnoga prostora.. Ona procesom koji traje kroz igru linije i boje obrađuje dugovnu evoluciju bića koje teži, barem djelomice, zadržati transparentnosti koje nestaju i koje se gube u vremenu i u transparentnostima ostalih bića.
Dok se Nelisa Mostarcima predstavlja svojim slikama i crtežima, magistrica kiparstva Adina Kero izložbu upotpunjuje svojim slikama, za koje likovna kritičarka, ak. slikarica Dragana Đurđević, piše kako predstavljaju apstraktno-ekspresivni izraz današnjice.
- Adina sukobljava oslikane površine, u kombinaciji s linearnim crtežom. Jednostavnim, pročišćenim koloritom, postiže harmoničnost s kontrastom koji se izražava u formi crteža, prostora i oblika. Sklad u neskladu! Harmonija u kaosu! Smirenost i razigranost! Osobine su koje predstavljaju unutarnji doživljaj, odraz osobne emocije, traženje identiteta ove autorice – zapaža Đurđević, domećući kako Adinini radovi izazivaju snažne vizualne percepcije, te kako ih je gotovo moguće vidjeti u novoj dimenziji koju je autorica kreirala.
Povjesničarka umjetnosti dr. Ema Mazrak osvrnula se na stvaranje magistrice slikarstva Ire Skopljak odnosno, kako ističe, na njezine tragove postojanja.
- Njezin rad prožima osnovna ideja, sadržana u postojanju, nestajanju i stvaranju, odnosno vječitomu kretanju i pitanju relativnosti i fiksaciji vremena. Ona se rodila u trenucima promišljanja o smislu vlastitoga bitka, ali i u empatičnomu odnosu naspram tragova identiteta koje su ostavili drugi, davno prije nje. Riječ je o tragovima postojanja, identitetima prošlosti s kojima se komunicira kroz sliku – ocjenjuje, između ostaloga, dr. Mazrak, ističući uočenu snagu i izražajnost portreta, stanje duha koje reflektira misli i tragove prošlosti oživljene u sadanjosti. Mazrak pojašnjava kako Ira, na određeni način, želi poništiti vrijeme, istodobno ukazujući na stalnost obnove prirode koja živi.
- Početak je u svjetlosti i u bijeloj boji, a kraj u tami, ali punoj života. Autorica je izgradila most kojim povezuje vrijeme i postojanje čovjeka i umjetnosti – nadahnuto Mazrak zaključuje promišljanje o stvaralaštvu Ire Skopljak.
Postav Senzibilitet percipiranja ostat će dostupnim za besplatno razgledanje, u oba izložbena salona Galerije Aluminij, do 13. srpnja.