Burek sa zeljem
Sve naše bogomolje
Tekst članka se nastavlja ispod banera
Kaže prije nekoliko dana Koalicija za Mostar, jeste, to su ovi što recikliraju naziv koalicije kako bi imali jednaka prava na broj promatrača kao i ranija Koalicija za Mostar, koja je apsolutno druga koalicija... čekaj, sad sam zbunio i sebe. Znači, kažu SDA, BPS i ovi BHZeleni što su zeleni u srcu, ali ne i u prirodi, da Mostaru treba gradonačelnik koji će imati jednak stav i odnos prema svim religijama.
I ja se slažem da Mostaru, ali i bilo kojoj drugoj lokalnoj zajednici u Bosni i Hercegovini treba gradonačelnik koji će s jednakim poštovanjem gledati na svih oko 5000 bogova, koliko smo ih izmislili od kamenog doba do danas. Ali jednako tako mislim da se ni Koaliciji za Mostar, a ni ovoj dijametralno suprotnoj koaliciji ne bi svidio gradonačelnik koji bi s jednakim stavom promatrao sve religije.
Panteon mostarski
Najprije, stavite se u položaj tog jednog gradonačelnika koji s apsolutnim poštivanjem gleda na svih 5000 bogova koji postoje. Dolaze mu štovatelji grčkog Panteona i kažu da je loše urađen slavoluk na Španjolskom Trgu, gdje su nestale grede, i da oni neće neke jeftine drvene koje se raspadaju, nego prave mramorne. I onda gradonačelnik mora s Vijećem raspravljati od koga kupiti koso rezani mramor, a ne može to Amitea, oni koriste ovaj mekani kamen što se raspada i mrvi po Špancu...
A onda ide rasprava tko će izraditi Afroditu, propisno obnaženu, te jednako gologuze Hermesa s malim Dionizom. I već kao da slušam raspravu u Gradskom Vijeću Mostara, gdje izlazi za govornicu netko od vijećnika šaljivdžija, tipa neki od Slavena i pita zašto mu je Dioniz tako mali, na što Salem dobacuje 'tako je, kolega', a potom izlazi sam dr. Mario i objašnjava sa stajališta urologa i androloga da to malo nije Dioniz nego da prostiš *****, a da je Dioniz beba u naručju.
Odmah potom izlaze i ženske šaljivdžije, tipa Adela ili Irma ili Boška i pitaju, ako je već Hermes s malim Dionizom tako obnažen, zašto Afrodita kao žena nema isti tretman i onda kreće i rasprava u kojoj čak ni dr. Zlatko ne može opravdati iz kojeg razloga je Hermes obnaženiji od Afrodite u spornom području i na kraju Dala ili Kegelj ili koga već grad od kipara zaduži za taj monumentalni uradak o jadu se zabave praveći Hermesa i Afroditu anatomski nerealne za tiktok generaciju i poštivanje svih vjera jednako, pa čak i onih antičkih.
Ili rasprava koja bi potekla vjerojatno s Facebooka ili neke druge društvene mreže, a koju bi možda zaposjeo moj omiljeni federalni zastupnik, gdje bi on pitao zašto da se ispoštuju Afrodita i Hermes, a da svi zaborave Prenja i Veleža (Peruna i Velesa). I to se mogu kladiti da bi on u svom mizogino-filoginom, a pomalo hermafroditskom odnosu, izjavio da je 'ova' Velež ženskog roda, čime bi sasvim obezvrijedio Ladu, Moranu, Lelu... i onda bismo definitivno, čisto da se operemo, na Španjolskom trgu gledali i hram ili kakav stoljetni hrast, možda presađen onaj sa Širokog Brijega jer je to najstariji za kojeg sam čuo i tu da imamo spomenike slavenskim bogovima, jer gradonačelnik apsolutno jednako gleda na sve religije.
Istom bi se Sejdić, Finci ili u najboljem slučaju Husein Oručević pobunili, a kad idemo tim putem, gdje su spomenici Sari, Davidu ili nekom Wicca božanstvu, ne znam, možda Trobogoj Majci Djevici.
Uglavnom, mogao bih ja ovako unedogled, razumijete o čemu se radi...
OK, može, ali će i ostali pitati
E sad, priča oko jednakog odnosa prema svim religijama krenula je od odgovora aktualnog gradonačelnika na pitanje o Mevlani. Ja da sam gradonačelnik imao bih jednak stav o izgradnji Mevlane, negativan, makar moje i Kordićevo mišljenje možda i ne polazi s istih premisa, predrasuda i koječega.
Ja, recimo, vjerujem da nije mjesto ispravljanju povijesti, ako je Austrougarska maknula harem otuda, harema više nema, s druge strane, tko jamči da bi tu ne bi bilo izgrađeno isto ono što je izgrađeno na Kapetanovini, također haremski prostor, samo tu se SDA nije bunila. I naravno, tko uopće jamči da tu sutra neće biti kafana kao što je u Cernici, također u prostoru vjerske zajednice.
Uostalom, sve i da se tu gradi Mevlana, zar mi u Mostaru već nemamo mjesto susreta islama sa svima, mjesto edukacije i tolerancije. Ili je možda problem saudijski islam, kakav se promovira u Centru kralja Fahda?! Ne zove se Mevlana, ali definitivno tome služi, otvaranju islama masama i pogotovo, onima drugih konfesija i svjetonazora.
Nadalje, kad bih ja kao gradonačelnik imao pozitivan stav glede izgradnje Mevlane na spornoj lokaciji, gdje je zamišljeno Hrvatsko Narodno Kazalište, i onda ja to još podržim kod HDZ-a i u Gradskom Vijeću, onda će rimokatolička crkva tražiti da se izbriše još jedan spomen kulture Grada Mostara, a to je Partizansko Groblje, jer ono je bila Biskupska Glavica. I kako bi onda Bošnjaci, a pogotovo antifašisti reagirali na uklanjanje Partize?!
I na kraju krajeva, ako je toliki problem u nazivu Hrvatsko Narodno Pozorište, kako nije problem u nazivu Bosansko Narodno Pozorište, isto je riječ o nacionalnom, a ne geografskom obilježju?!
Tko je veći ateista?
Razumijete da jedinstven stav po pitanju svih zahtjeva koji dolaze iz religijskih zajednica nije nešto što bi većina vas podržala, čak i uz svu dobru namjeru. I stoga gradske vlasti, a ne samo gradonačelnik, trebaju imati jedinstven stav glede tog i sličnih zahtjeva, a taj je: NE MOŽE!
Jer ako bismo krenuli s revizijom povijesti, što je gore spomenuta Koalicija za Mostar već pokušavala činiti u slučaju Stepe Stepanovića, koji makar Srbin, jeste oslobodio ove krajeve od okupatora... a Stepa Stepanović je čovjek, upamtite ovo dobro, po čijoj viziji je kasnije uspostavljen Međunarodni Crveni Križ, bez čijeg djelovanja ne bi preživjeli na desetci tisuća građana Bosne i Hercegovine, po čijoj viziji bi Ukrajina i Gaza bili jedno masovno stratište slabijeg naroda.
Oprostite, ali naše društvo je izgrađeno na različitostima, na nerijetko negativnim odlukama, ali koje su nas u konačnici dovele ovdje gdje jesmo, da živimo u nadi i klepećemo ušima da će ovo jednom biti dijelom Europske Unije. Istina, sada pod paskom katoličkog konzervativnog svjetonazora, ali samo mi i možemo izgraditi i ugraditi islam i pravoslavlje u tekovine Europe, svojim međusobnim razumijevanjem. Ali razumijevanje ne znači dalje trovanje inzistiranjem na nekim vjerskim dogmama i odlukama vjerskih zajednica koje nerijetko zadiru u suverenost države više nego je dopustivo.
Uostalom, nisu li riječi Isusa, ili kako ga naši sunarodnjaci zovu Issa, dajte Bogu Božje, a caru carevo! I on sam je bio za trodiobu vlasti i jasnu distinkciju crkve i države. Zar nije?!
Opet, tko je više ateista?! Onaj koji ne vjeruje u 4999 bogova ili onaj koji ne vjeruje u svih 5000 bogova?! I što je s našom švedskom i norveškom dijasporom, zašto Thor ne može dobiti spomenik na Španjolskom Trgu?! Ili možda posred HNK Mostar?! Barem Mjolnir?! Nešto!?
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima osobni su stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala Bljesak.info. Navedeni stavovi ne odražavaju ni stav bilo koje ustanove, subjekta ili objekta s kojima je povezan autor.